bursuc

bursuc

duminică, 6 mai 2012

Ana Toşa, "Însemnările prinţesei" de Meg Cabot




Insemnarile printesei Cu singuranță fiecare dintre voi a avut măcar o dată în viață un jurnal sau un caiet  în care să scrie tot ce îi trece prin cap, și cele mai ascunse secrete, pe care nici cea mai buna prietenă nu le-a aflat, un caiet care să te îngrijoreze în momentul în care ai plecat de acasă și îți aduci aminte că l-ai uitat pe birou, la îndemâna oricărui doritor să citească niște secrete noi. Această carte, ÎNSEMNĂRILE PRINȚESEI, este scrisă de către Meg Cabot în anul 2000. Cartea a apărut în România în 2003, la editura Humanitas, tradusă de către Ana-Maria Datcu.
Prima data am auzit de această carte la o prietenă care îmi spunea ca e magică, a ajutat-o să îi placă cititul. Eu personal nu credeam ca există  “carți magice” care te pot face să îți placă să citești. Nu zic că  cititul nu e plăcut și interesant, zic doar că nu  cred în cărți magice. Oricum, am rugat-o să îmi împrumute cartea după ce citisem prezentarea de pe spatele cărții.
E vorba de fapt de jurnalul  Ameliei Thermopolis, strigată Mia, o fată obișnuită de la Liceul Albert Einstein. În ochii ei era o ciudată: “Sunt practic cea mai anormală persoană din toată școala. Pe bune, să recunoaștem: am 1m 70, pieptul plat si sunt boboacă.” Problemele Miei sunt nenumărate, de exemplu faptul că mama ei se întâlnește cu profesorul de algebră, Josh Richter (băiatul de care este ea îndrăgostită) se sărută cu Lana Weinberger (persoana pe care o urăște cel mai tare) și multe alte probleme de genul acesta. Dar problema reală a Miei este  că într-o zi află de la tatăl ei ca el este prințul Genoviei şi că ea este prințesa. Ce o deranjează pe ea este faptul ca până atunci nu i-a spus nimeni nimic despre asta  și că acum toată lumea așteaptă  ca Mia  să fie fericită și să își ia în serios responsabilitățile.  Mia în schimb se împotrivește. Cu greu tatăl ei o convinge să facă un pact prin care Mia acceptă ca bunica să-i predea lecții despre cum să devină o printesă. După toate Mia acceptă sau Mia nu acceptă să mergă în Genovia să fie prințesă. Nu vă spun ce se întâmplă mai departe pentru ca aș strica surpriza.
Personajul cel mai important este Mia Thermopolis, după care vine mama Miei, dl Gianini-profesorul de algebră si actualul iubit al mamei Miei, bunica acesteia,  tatăl Miei, Lilly Moscovitz, cea mai buna prietenă, si Michael Moscovitz, fratele lui Lilly
Ce mi-a plăcut  cel mai mult? Bună întrebare, dar nu a fost vreun episod care să îmi placă, ci a fost cartea în sine, faptul că este scrisă ca și un jurnal.
Ce nu mi-a plăcut? Și asta este o întrebare bună, dar și pentru asta am un răspuns: nu mi-a plăcut că Mia era mereu foarte pesimistă, în rest toată cartea m-a sedus. Pentru că este o carte frumoasa, nu cartea magica, dar o carte frumoasa, pe care v-o recomand și vouă. Dar pe lângă asta vă dau și un sfat: Dacă aveți vreun jurnal, puneți-l bine sau jurnalul vostru va ajunge o carte citită de toti adolescenții.


Niciun comentariu: