bursuc

bursuc

miercuri, 8 februarie 2012

Ana Toşa: "Romeo şi Julieta" de William Shakespeare


Romeo și Julieta este o carte scrisă de William Shakespeare (1564-1616) în anul 1595. Cartea a apărut la la noi la Editura pentru Literatură Universală și a fost  tradusă de St.O.Iosif în București 1940. Autorul are şi alte piese célèbre, dintre care amintim: Othello, Visul unei nopți de vară, Hamlet, ect.
    Prima oară am văzut această carte la o prietenă care mi-a spus că este o carte foarte palpitantă. La început nu am prea crezut-o și nici nu mă prea interesa cititul unei cărți de dragoste. Am cumpărat cartea, dar înainte să încep să o citesc a stat în bibliotecă o lună/două. Prima dată când am deschis cartea a fost când ne-a dat la școală de citit o carte la alegere. La început am luat cartea să o citesc pentru că nu era foarte groasă și am zis...
că o termin repede și scap de temă. Dar după ce am început să o citesc mi-am schimbat complet părerea  despre carte, într-adevăr este o carte ce te captivează. Când am terminat-o, i-am dat dreptate prietenei mele care mi-o recomandase. De mute ori nu aveam timp să citesc, dar mereu îmi făceam, deoarece eram curioasă să aflu ce se întâmpla mai departe.
    Povestea începe cu o luptă în stradă între membrii familiilor Capulet
și Montague (între aceste famili exista o dușmănie cunoscută de toată lumea). Mai târziu, Romeo, Belvolio si Mercuțio se strecoară purtând măști la o petrecere dată la casa familiei Capulet. La acea petrecere, Romeo se îndrăgostește de Julieta (fiica lui Capulet). Dar pentru că familiile lor se dușmănesc, cei doi știu că nu pot să fie împreună. Pe lângă aceasta, Capulet  vrea să o casătoreasca pe Julieta cu contele Paris. Așa că Romeo așteaptă sub balconul Julietei, într-o seară. Cei doi își mărturisesc iubirea şi hotărăsc să se căsătorească pe ascuns. Următoarea zi, merg la călugărul Lorenzo care acceptă să îi căsătorească. Cu ajutorul doicii Julietei, nunta are loc în ziua respectivă. Acum începe adevărata intrigă, deci vă las să pe voi să aflați mai departe.
    Personajele principale în aceasta carte sunt: Romeo- fiul familiiei Montague, Julieta- fiica familiei Capulet, Benvolio-vărul lui Romeo si cel mai bun prieten al acestuia, Mercutio-prietenul pe via
ța al lui Romeo si Benvolio, bătrânul Montague- tatăl lui Romeo, Tybalt-vărul  Julietei, Doica Julietei, bătrânul Capulet- tatăl Julietei și călugărul Lorenzo.
    Titlul este  “Romeo
și Julieta” deoarece aşa se numesc cei doi îndrăgostiți despre care este vorba pe tot parcursul cărții și pentru că povestea lor este unică: să găsești o iubire şi să nu te supui  regulilor societății e rar. Ei sunt o exceptie adevărată, povestea lor e unică si ei sunt unici. Oricine visează la asta, cu toate că este imposibil.
    Ce mi-a  plăcut cel mai mult a fost partea în care Romeo
și Julieta își mărturisesc dragostea si partea în care Romeo își dă viata pentru Julieta și apoi și ea pentru el: îți poţi da seama din episod cât de mult se iubesc. Ce nu mi-a plăcut a fost faptul că a trebuit să moară cei doi îndrăgostiți pentru ca familiile lor să nu se mai războiască.
    Pe mine m-a impresionat această carte si cred că o voi mai citi încă o dată. Niciodată nu am crezut că o carte m-ar putea fascina a
șa de mult. E clar că este printre cărțile mele preferate și v-o recomand și vouă deoarece îţi dă o lecție de viață, o scriere care te duce cu gândul la ce îndrăgești şi prețuiești cu adevărat.

Niciun comentariu: