bursuc

bursuc

joi, 9 februarie 2012

Dorian Felecan, "Misterul din Caraibe" de Agatha Christie



                Am  citit Misterul din Caraibe pentru a putea realiza o cronică de carte pe baza ei. Trebuia să mă decid ce carte mi-ar plăcea să citesc ca să pot face recenzia. M-am uitat pe internet şi mi-am ales mai multe cărţi, din care doar pe aceasta am găsit-o la bibliotecă.
          În carte este vorba despre o doamnă în vârstă, pe nume Miss Marple, care a mers în vacanţa oferită de nepotul ei. Acolo se împrieteneşte cu un general care îi povesteşte aventuri din viaţa lui. La un moment dat, el aduce vorba despre o crimă şi o întreabă dacă vrea să vadă o poză a unui criminal. În timp ce...
căuta poza în portmoneu schimbă subiectul şi începe să îi povestească cum a ucis un tigru într-o expediţie de-a lui. În dimineaţa următoare patronii hotelului l-au găsit pe generalul Palgrave mort, din cauza că a luat o supradoză dintr-un medicament de tensiune. În aceea după-amiază Victoria, o menajeră a hotelului a găsit flaconul de medicamente al lui Gregory pe raftul din baia generalului. După ce a aflat veştile, doamna Miss Marple l-a rugat pe doctorul Graham dacă îi poate aduce poza cu acel criminal pe care Palgrave nu a reuşit să i-o arate, dar nu a putut să facă rost de ea. Domnişoara Molly, patroana hotelului, nu se simţea foarte bine din cauza decesului din hotel, aşa că într-o noapte a luat o doză mare de somnifere care, însă nu i-a adus moartea, fiindcă soţul ei Tim l-a alertat pe doctor la timp. Seara următoare Molly a făcut o plimbare prin grădinile hotelului, când a găsit-o pe Victoria injunghiată si abandonată intr-un tufiş. În noaptea următoare, domnişoara Molly a dispărut. În timp ce lumea din hotel o căuta, Miss Marple a descoperit un cadavru care plutea în heleşteu cu faţa în jos. Toţi au crezut că e Molly, dar când au întors corpul au văzut că este Lucky, soţia domnului Gregory. În timp ce oamenii se întrebau cine ar fii putut să facă asta, doamna Marple a mers cu Jackson, maseorul domnului Ralfei, în bungaloul lui Tim si al lui Molly. Ea îl pune pe Jackson să îl imobilizeze pe Tim şi să îi ia paharul din mână fetei. Şi aşa a prins Miss Marpal criminalul de care îi povestise generalul.
          Mie mi-a plăcut partea în care Miss Marple i-a explicat teoria ei domnului Ralfei, cum şi-a dat seama care era infractorul. Nu pot spune că nu mi-a plăcut vreo parte din carte, fiindca a fost foarte interesantă. Conţinutul se regăseşte în titlu, adică este vorba despre o crimă. Eu aş recomanda această carte tuturor, fiindcă este foarte interesantă şi te ţine în suspans.

Niciun comentariu: